Odczuwasz rano uciążliwy ból głowy, twarzy lub karku? Zauważyłeś trzaski w stawie skroniowo-żuchwowym? Dokucza Ci ból stawów skroniowo-żuchwowych, ból mięśni żwaczowych lub ból zębów przy jedzeniu? Zgrzytasz zębami w trakcie snu lub zaciskasz je w nocy lub w ciągu dnia? Zauważyłeś, że Twoje zęby są wykruszone, wyszczerbione, mają cienkie i nierówne brzegi? Możliwe, że cierpisz na chorobę okluzyjną.

Okluzja to sposób stykania się zębów górnych i dolnych. Z chorobą okluzyjną mamy do czynienia wtedy, gdy te kontakty nie są prawidłowe. Ponieważ układ kostny (kręgosłup, kości czaszki), mięśniowy (mięśnie które odpowiadają za żucie), stawowy (staw skroniowo-żuchwowy) i zęby stanowią jeden funkcjonalny element, nieprawidłowości w jednym z nich objawiają się uszkodzeniem albo bólem innego.

Nieleczona choroba okluzyjna prowadzi do coraz większych starć w obrębie zębów,  zaburzeń pracy stawów skroniowo-żuchwowych, silnych dolegliwości bólowych w obrębie głowy i twarzy.

Metody leczenia choroby okluzyjnej:

• najpierw na podstawie pobranych wycisków,przygotowanych modeli i rejestratów lekarz wykonuje analizę okluzyjną, czyli szuka przyczyny wystąpienia problemu. Znalezienie przyczyny pozwala na jej eliminację i uniknięcie nawrotu choroby po zakończonym leczeniu,
  • jeśli mięśnie pacjenta są silnie napięte, a proces chorobowy zaawansowany, pacjent dostaje do domu szynę relaksacyjną, która pomaga w rozluźnieniu mięśni i umożliwia postawienie prawidłowej diagnozy,
  • powstaje plan leczenia obejmujący eliminację przyczyny i odbudowę zniszczonych zębów,
  • jeden z elementów leczenia to ekwilibracja, czyli szlifowanie w celu likwidacji przedwczesnych kontaktów między zębami szczęki i żuchwy,
  • często konieczna jest modyfikacja obecnych w jamie ustnej wypełnień poprzez zmianę wysokości lub kształtu uzupełnienia,
  • leczenie jest zwykle wielospecjalizacyjne i może obejmować oprócz leczenia protetycznego także leczenie ortodontyczne czy implantologiczne, gdyż odbudowa wszystkich utraconych zębów jest bezwzględnie konieczna.

Zadzwoń >>

Call Now ButtonZadzwoń